Czego nie robić aby ciągle wyglądać młodo

czego nie robić aby ciągle wyglądać młodo

Nie chce ci się czytać? To może sobie posłuchaj 🙂 

Czy jesteś niecierpliwa? Bo ja bardzo. Dlatego, na przykład, planuję wakacje na ostatnią chwilę, żeby skrócić okres oczekiwania na wyjazd. Są jednak rzeczy, na których szybkim nadejściu nieco mniej mi zależy. Jedną z nich jest starość i związany z nią wygląd mojej skóry i całego ciała. Dlatego podzielę się dzisiaj z tobą kilkoma spostrzeżeniami na temat wpływu niektórych nawyków na twój wygląd. Mówiąc wprost – sprawiają one, że wyglądasz starzej, niż mogłabyś, gdybyś wyeliminowała je ze swojego życia.
Część z tych zgubnych nawyków w niczym nie pomaga. Za cenę chwili wątpliwej przyjemności pozwalasz na przyspieszenie procesów, które są nieodwracalne, lub ich odwrócenie jest bardzo kosztowne i nie zawsze bezpieczne. Przeanalizuj poniższą listę i zobacz, czy możesz powiedzieć z dumą – mnie to nie dotyczy.

Zapominasz o ochronie przeciwsłonecznej

Pierwszą rzeczą, którą możesz zrobić, aby utrzymać młody i zdrowy wygląd swojej skóry jest stosowanie kosmetyków z filtrem UV kiedy tylko przebywasz na słońcu. Promieniowanie ultrafioletowe sprawia, że wolne rodniki niszczą kolagen, elastynę i komórki naskórka i skóry właściwej. To z kolei prowadzi do przedwczesnego starzenia skóry i zmian takich jak zmarszczki, przebarwienia a nawet zmiany nowotworowe. “Kilka minut dziennie nie zaszkodzi”? Zaszkodzi. Kumulacja to zjawisko, które zachodzi nie tylko w grach liczbowych. Nawet drobne ilości wystawiania się na słońce sumują się z biegiem czasu.
Australijscy naukowcy przebadali ponad 900 osób w ciągu 4 lat. Okazało się, że ci z badanych, którzy zostali poinstruowani i zastosowali porady dotyczące właściwego stosowania kosmetyków chroniących przed słońcem w 24% przypadków wykazywali mniej objawów starzenia skóry.
Samo używanie kremu SPF30 przez 12 tygodni pomogło zatrzymać i odwrócić przebarwienia oraz przywrócić elastyczność skóry.

Śpisz zbyt mało

Sen ma wpływ nie tylko na twoje zdrowie psychiczne i poziom zmęczenia. Pomaga ci dłużej wyglądać młodo. Komórki twojej skóry również podlegają cyklowi dobowemu, podobnemu do cyklu snu i aktywności dziennej, który sprawia, że jesteś zmęczona wieczorem i budzisz się wypoczęta rano. Funkcją nocnej, sennej fazy jest regeneracja, naprawa uszkodzeń, oczyszczanie z zanieczyszczeń.
Jeśli więc śpisz za mało, cały proces nie może przebiegać prawidłowo i twoja skóra nie jest w stanie właściwie przygotować się na kolejny dzień. Wywołuje to stres na poziomie komórkowym, którego wynikiem jest przewaga procesów starzenia nad procesami odmładzającej regeneracji.
Zdaję sobie sprawę, że 8 godzin snu na dobę to luksus, na który wiele osób nie może sobie pozwolić. Możesz jednak sprawić, że skutki skrócenia czasu przeznaczonego na sen będą mniej dokuczliwe. Pamiętaj o tym, aby codziennie wieczorem, przed pójściem spać, nasmarować skórę dobrym balsamem nawilżającym a w ciągu dnia stosuje kosmetyki, które przyspieszają produkcję kolagenu i elastyny w skórze. Oczywiście – istotne jest, aby te kosmetyki nie były kolejnym źródłem problemów i by nie zawierały toksyn i innych szkodliwych substancji, które zamiast pomagać, przeszkadzają. Od pewnego czasu stosuję w tym celu linię kosmetyków widocznych na zdjęciu i efekty są bardzo zachęcające. Napisz do mnie lub zadzwoń, jeśli młody i zdrowy wygląd skóry jest dla ciebie ważny. Pomogę ci dobrać właściwe kosmetyki, aby efekt był najlepszy oraz uzyskać o 25% niższą cenę na nie.

nawilżające kosmetyki bez toksyn

nawilżające kosmetyki bez toksyn – napisz do mnie – powiem Ci jak kupić je taniej

Jesz zbyt mało owoców i warzyw

90% ludzi nie zjada zalecanej ilości warzyw, a 76% je zbyt mało owoców (według amerykańskiego Centrum Zapobiegania i Kontroli Chorób). Co wspólnego ma jedzenie owoców i warzyw z zachowaniem młodego wyglądu? Pytasz, a przecież wiesz 🙂 Oczywiście – witaminy i antyoksydanty. Pozwalają one zwalczać wolne rodniki tlenowe i eliminować stany zapalne, które odpowiedzialne są za stres komórek. Szczególnie ważna dla ochrony komórek przed zgubnymi promieniami UV jest witamina E. Witaminy A, C, B3 również wspomagają skórę w procesach naprawczych i chronią ją przed starzeniem oraz uczestniczą w syntezie kolagenu i elastyny. Które owoce i warzywa są szczególnie korzystne? Ciemnozielonoliściaste warzywa (szpinak, kapusta, sałaty), słodkie ziemniaki, cytrusy, papryka czerwona, truskawki (najlepiej organiczne) oraz… grzyby.

Jesz zbyt dużo cukru

Ten pączek, który po kryjomu zjadłaś, odłoży ci się nie tylko w talii. Skutki jego zjedzenia pojawią się (niestety) także na twojej twarzy, szyi i w innych miejscach na skórze. Lody, białe pieczywo, czipsy – mógłbym tak dość długo wymieniać. Szczerze mówiąc, gdy słuchałem audycji, w której Dr Devika  wymieniała wszystkie pokarmy, których należy unikać, pomyślałem, że dla wielu ludzi to dokładny opis zawartości ich lodówek. Ci sami ludzie spędzają później znaczną część swojego dnia przed lustrem w łazience i zastanawiają się, skąd się wzięły te wszystkie pryszcze, kaszaki i inne wysypki. Szczerze mówiąc – opisane zmiany wcale nie są najgorszym skutkiem jedzenia słodyczy. Dużo gorsze są zmiany, które zachodzą wewnątrz skóry. Uszkodzenia włókien kolagenowych skutkujące zaburzeniami gładkości i elastyczności skóry, zmiany barwne a często także zmiany nowotworowe. Jedzenie cukru (chciałem napisać słodyczy, ale to nie tylko o słodycze przecież chodzi) wywołuje glikację. Jest to proces, w trakcie którego molekuły cukrowe doczepiają się do kolagenu i do struktur budulcowych skóry powodując ich usztywnienie, a w rezultacie zmarszczki i inne oznaki starzenia.
Napomknę tylko bardzo delikatnie o tym, co cukier i słodkie produkty robią z zębami, dziąsłami i całą jamą ustną.

Palisz papierosy

Zanim sobie wyjdziesz na papieroska, pamiętaj, że to nie tylko płuca cierpią od twojego nałogu. Na wygląd trzeba sobie zapracować – jak mawiała Kwiatkowska w “Czterdziestolatku”. I rzeczywiście – palenie papierosów w dużej mierze zapracowuje na twój dostojny, stateczny i poważny wygląd. Przeprowadzono (Amerykański Instytut Chirurgii Estetycznej i Rekonstrukcyjnej) badanie par bliźniąt, w których jedno paliło a drugie nie. W 79% przypadków różnice w wyglądzie były widoczne i polegały na większych workach pod oczami, zmarszczkach na twarzy i szyi, przebarwieniach na zębach. Zmiany te zaczynały być widoczne już po 5 latach nałogu. Zmarszczki tego typu pojawiały się nie tylko na “odkrytych” częściach ciała. Dotyczyły również piersi i ramion. Jaka jest przyczyna tych zmian? Zmniejszenie dostarczania tlenu i składników odżywczych do skóry na skutek zwężania się naczyń krwionośnych i blokowania cyrkulacji. Substancje smołowate i toksyny z papierosów również wpływają na rozpad włókien kolagenowych i zmniejszenie elastyczności skóry. Stowarzyszenie Dentystyczne dokłada się ze swoimi trzema groszami wskazując papierosy jako przyczynę odsłaniania szyjek zębów, osłabienie dziąseł, przyrost ilości kamienia nazębnego. To jak? Idziesz na tego papieroska, czy może przemyślisz całą sprawę jeszcze raz?

na wygląd trzeba sobie zapracować :)

na wygląd trzeba sobie zapracować 🙂

Pijesz alkohol

Jeśli wydaje ci się, że tylko na drugi dzień po zakrapianej imprezie wyglądasz gorzej, to masz rację – wydaje ci się. Być może niezauważalnie, ale konsekwentnie każde nadużycie alkoholu zmniejsza ilość antyoksydantów, wyzwala liczne stany zapalne w całym organizmie, uruchamia procesy tworzenia wolnych rodników.
Odwodnienie, które najboleśniej odczuwasz na drugi dzień, to również odwodnienie skóry ze wszystkimi jego konsekwencjami. Straty są tym większe, im większa ilość wypitego alkoholu. Dlatego, jeśli już musisz “zakropić” obiad, to zrób to możliwie najmniejszą ilością wina, czy piwa.
Pamiętaj również o tym, że alkohol sprawia również, że nie tylko wyglądasz, ale również czujesz się starzej. Zmęczona, w złym nastroju, cierpiąca. A przecież wiesz, że stan twojej psychiki szybko znajduje swoje odbicie w stanie fizycznym. Jeśli do tego dodam, że coraz częściej naukowcy łączą z piciem alkoholu przeróżne problemy zdrowotne – choroby wątroby i serca, depresję, różne rodzaje nowotworów, to może uda mi się zniechęcić cię do wypijania nawet małych ilości? Co ty na to?

Zamiast podsumowania

Kilkakrotnie temat wody pojawiał się przy okazji różnych nawyków. Jeśli więc mogę teraz namówić cię do wpadnięcia w jakiś nałóg, to może skorzystasz z mojej propozycji? Zachęcam cię więc do wpadnięcia w nałóg picia wody. 3% wagi twojego ciała podziel na 10 – 12 porcji i rozłóż je w miarę równomiernie przez cały dzień. Zacznij od szklanki wody zaraz po przebudzeniu (niektórzy mówią, żeby to zrobić zanim rano otworzysz usta) i zakończ szklanką wody przed samym położeniem się spać. Nawodniona skóra znacznie lepiej znosi wszelkie problemy, czego i tobie życzę 🙂

Skomentuj, polub, udostępnij

Spodobał Ci się mój artykuł?
Skomentuj – daj mi znać, że to interesująca treść – będę pisał więcej na ten temat
Udostępnij link do niego na swoim facebooku – niech inni też przeczytają

Nie spodobał Ci się mój artykuł?
Skomentuj – daj mi znać, że zmierzam w złym kierunku. Będę szukał innych tematów.

Leszek
 

Jestem copywriterem. Pomagam ludziom w tworzeniu marketingowych opowieści. Pomagam mówić i pisać w prosty sposób. Nie komplikuj życia sobie i swoim klientom. Skorzystaj z mojej pomocy. Kiedy nie piszę, jestem ojcem i mężem, miłośnikiem życia i obserwatorem natury. Pasjonuje mnie wszystko - absolutnie wszystko.