fbpx

Jak zjednywać sobie ludzi

Przyciąganie do siebie ludzi i zjednywanie ich sobie to bardzo ważny obszar  życia każdego człowieka, a w szczególności człowieka biznesu. W odróżnieniu od technik manipulacyjnych, wywieranie pozytywnego wpływu i doskonalenie się w tej dziedzinie przynosi bardzo wiele korzyści i bardzo rozwija dobre relacje.
Bycie dobrym rodzicem, partnerem, szefem, liderem to przykładowe sfery relacji, w których pozytywny wpływ na ludzi jest warunkiem uzyskania efektów przynoszących korzyści obydwu stronom tej relacji.

Jak zjednywać sobie ludzi
Jak zjednywać sobie ludzi

Jeśli prowadzisz swój biznes, bez względu na jego wielkość i rodzaj, szybko przekonasz się, jak bardzo wiedza na temat tego, jak zjednywać sobie ludzi może wpłynąć na Twoje powodzenie w tym, co robisz.

Dlatego też mam nadzieję, że wskazówki zawarte w moim dzisiejszym artykule uznasz za przydatne i skorzystasz z nich zarówno Ty, jak i ludzie, z którymi współpracujesz.

Zadbaj o to, jak jesteś postrzegany

Wielu ludzi nie dostrzega bezpośredniej relacji między swoim wizerunkiem a wielkością i jakością wpływu, jaki mają na ludzi wokół siebie. Dość często obserwuję zdziwienie na twarzy moich rozmówców, kiedy szukają przyczyn swojego biznesowego niepowodzenia i po kilku minutach spędzonych na ich profilach w mediach społecznościowych pokazuję im, gdzie popełnili i popełniają błędy.

Im bardziej Twój biznes oparty jest na Twoich kontaktach poprzez media społecznościowe, tym większą uwagę musisz zwracać na dobór materiałów i treści, które w tych mediach umieszczasz.
Pierwszym miejscem, które odwiedzane jest przez ludzi, z którymi nawiązujesz nową relację, jest Twój profil na facebooku (Instagramie, LinkedInie). Oczywiście – nie chcę Cię przekonywać do tego, by to miejsce było ołtarzykiem Twojej wielkości i wspaniałości, bo “przegięcie” w żadną stronę nigdy nie jest właściwe. Chcę Cię przekonać do tego, abyś zadbał o zdjęcie, które pokazuje Cię jako osobę ciepłą i radosną, ale jednocześnie budzącą zaufanie i godną szacunku. Nie musi to być zdjęcie zrobione przez profesjonalnego fotografa, ale zwykle jest lepiej, kiedy nie będzie to selfie pstryknięte w lustrze na przedpokoju. Nie chcę rozwodzić się w tym miejscu nad ważnością pierwszego wrażenia, ale tylko dlatego, że jestem przekonany, że wiesz, jak bardzo ważne ono jest i jak trudno je zmienić, jeśli nie jest dobre.

Zadaj sobie pytanie:

Czy chciałbym współpracować z osobą, która pokazuje światu taki obraz, jaki pokazuję ja?

Pamiętaj, że na Twój wizerunek składa się nie tylko Twoje zdjęcie. Jest ono tylko tytułem Twojego socjalnego CV, które przeglądają ludzie, aby stwierdzić, czy chcą taką osobę w swoim otoczeniu. Dlatego kiedy już zweryfikujesz swoje profilowe zdjęcie i uznasz, że przekazuje ono ludziom to, co rzeczywiście chcesz, by przekazywało, przejdź do pozostałych elementów Twojego profilu.

Jakie tematy poruszasz?

Są 3 główne tematy, które zwykle wywołują kontrowersje i lepiej jest ich unikać w kontaktach z ludźmi, którzy dopiero Cię poznają. Te tematy to: polityka, religia i seks. Pewnie zauważyłeś, że osoby zupełnie spokojne, miłe i uprzejme potrafią nagle zapalić się i zmienić w wulkan niekoniecznie pozytywnej energii, gdy ktoś odważy się wyrazić odmienny pogląd w którejś z tych trzech dyscyplin. Zwykle nic dobrego z tego nie wynika. Zatem ponownie zweryfikuj swój profil pod tym kątem i usuń z niego wszystko, co może prowokować ludzi do nerwowych reakcji.

Przyciągasz takich ludzi, jaki sam jesteś

Pewnie zdarzyło Ci się nie raz obserwować naturalne tworzenie się grup i grupek ludzi w różnych środowiskach. Kiedy ktoś zaczyna publicznie głośno narzekać, jak grzyby po deszczu wokół tej osoby wyrastają kolejni narzekacze. Oczywiście – nie podejmą oni żadnego działania, które mogłoby zmienić sytuację, przeciw której się buntują, bo też nie o to im chodzi. Chyba nawet boją się tego, bo gdyby tak się stało, nie mieliby na co narzekać. Dlatego bądź pozytywny. W swoim życiu skoncentruj się na odnajdywaniu pozytywów w każdej sytuacji – nawet pozornie złej. A na swoim profilu skoncentruj się na pokazywaniu tych pozytywów. Pisz używając radosnych słów, pisz o pozytywnych wydarzeniach. Pomocny w tym może być portal http://dobrewiadomosci.net.pl/ Dzięki temu ludzie wokół Ciebie szybko zauważą, że masz na nich pozytywny wpływ, że po prostu – fajnie jest być tam, gdzie Ty jesteś. Pamiętaj, że fakt, to jedno a Twoja opinia na ten temat, to zupełnie co innego.

Spotykając ludzi musisz się autentycznie cieszyć, jeśli chcesz, aby oni także cieszyli się ze spotkania z tobą.

Dale Carnegie – Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Pokazuj swoje pasje a nie sprzedawaj nudnych produktów

Zastanów się, jak często wstajesz rano z myślą – pobiegnę szybko do komputera i sprawdzę, co tam ludzie mają ciekawego do sprzedania… Wiesz już zapewne, o co mi chodzi. Nie rób nikomu, co Tobie niemiłe. Podobnie jak Ty szybko uciekasz, gdy ktoś chodzi za Tobą i próbuje Ci sprzedać coś (co może nawet rzeczywiście być cudem świata), tak samo uciekają z Twojego profilu ludzie, jeśli zastają tam ciągle tę samą propozycję – kup mój produkt, dołącz do mojego zespołu. I wcale nie chodzi o rzeczywistą jakość Twojej oferty. Chodzi o to, że gdy spotykasz nową osobę, chcesz się dowiedzieć czegoś o tej osobie. Kim jest, co robi, dlaczego to robi, czy to jest ciekawe, co w tym jest ciekawego, co ona na ten temat sądzi i co na ten temat sądzą ludzie, którzy już ją znają. I tego spodziewają się ludzie po Twoim profilu. Nie interesuje ich kolejna kopia marketingowego przekazu firmy X na temat produktu Y. Inspiruj ludzi do ciekawego działania, znajdź sposób na ich nudę, rozwiąż ich problemy. Wtedy uznają Cię za osobę godną zainteresowania i będą pozytywnie reagować na Twoje próby nawiązania z nimi kontaktu.

Rób to, czego oczekujesz od innych

Nie komentują, nie udostępniają, nie reagują? A Ty? Robisz to, czego oczekujesz od innych? Jednym z lepszych sposobów nawiązania relacji jest okazanie innym zainteresowania tym, co robią. Poświęć kilka, kilkanaście minut dziennie na odwiedzenie kilku profilu i zostaw na nich ślad swojej obecności. Niech Twoje relacje z ludźmi nie będą jednokierunkowe. Ludzie interesują się tymi, którzy interesują się nimi i opuszczają tych, którzy ich opuszczają. Proste prawdy, a jak wiele osób o tym zapomina. Pamiętaj o urodzinach, rocznicach i innych ważnych wydarzeniach w życiu innych ludzi. Dzięki facebookowi, większość informacji, które Ci w tym pomogą znajdziesz w jednym miejscu. Wprowadź to do swojej rutyny a zobaczysz, jak pozytywny wpływ będzie to mieć na Twoje relacje.

Podsumowanie

Na temat budowania relacji i sztuki zjednywania sobie ludzi napisano wiele. Zachęcam Cię do przeczytania książki Dale’a Carnegiego – “Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”.

Dale Carnegie - Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi
Dale Carnegie – Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

To istna skarbnica wiedzy na temat budowania relacji. Mimo wielu lat, które upłynęły od jej napisania, ciągle zaskakuje pomysłowością i ciepłem języka.
Przygotowując ten artykuł korzystałem z podpowiedzi znalezionych na blogu prowadzonym przez Tanyę Alizę. Mam nadzieję, że znajdziesz tam wiele ciekawych artykułów i porad.
Zapraszam do komentowania moich artykułów. A może masz jakieś sugestie dotyczące tego, o czym powinienem pisać? Bardzo jestem ciekaw Twoich opinii i wskazówek.

Leszek Buczak

Zawsze aktywny, zawsze pomocny. Jeśli czegoś potrzebujesz - pisz, dzwoń - chętnie doradzi. Miłośnik pisania, czytania, słuchania, mówienia. Copywriter z Rybnika, marketer, konsultant, sprzedawca, mówca publiczny. Ojciec i mąż. Zakochany w życiu, ludziach i zwierzętach. Pasjonat sukcesu.
  • […] Co powiedzieć i co zrobić gdy Najpierw powiem Ci, co według mnie powinieneś powiedzieć w takiej sytuacji, a w dalszym ciągu artykułu dojdziemy do tego, dlaczego klient tak mówi. Czy rzeczywiście powodem jego zachowania jest zadowolenie, czy są inne przyczyny. Być może niewłaściwie zabierasz się za budowanie relacji z klientem – jeśli tak, to najpierw przeczytaj ten artykuł […]

  • Close Menu
    >