3

sposób na PMS 

7 potraw – twój sposób na PMS 

dieta - twój sposób na PMS

Bolesne skurcze, bóle głowy, gwałtowne huśtawki nastroju, niepokój, przygnębienie. Mógłbym tak jeszcze wymieniać inne objawy towarzyszące zbliżającej się miesiączce. Czasem są one tak męczące, że kobiety z chęcią testują wszelkie sposoby na PMS, które dają nadzieję, na zmniejszenie dolegliwości.

W dzisiejszym artykule zebrałem kilka potraw, które mogą być pomocne w ograniczeniu uciążliwości problemu. Zachęcam cię do ich wypróbowania. Z pewnością są zdrowsze niż tabletki, które znaczna część kobiet regularnie przyjmuje, rujnując swój układ pokarmowy.

Masło orzechowe

Jeśli główny problem podczas zbliżającej się miesiączki stanowi obniżający się nastrój, orzechy i masło orzechowe powinny być zawsze pod ręką.

sposób na pms - masło orzechoweOrzechy są cennym źródłem witaminy B6 oraz magnezu. Magnez wpływa na poprawę nastroju, gdyż pomaga w regulacji poziomu serotoniny, która jest naturalnym stabilizatorem nastroju i pomaga radzić sobie ze stanami depresyjnymi. Witamina B6 również wpływa na zwiększanie wydzielania serotoniny ale ma też wpływ na wydzielanie melatoniny – hormonu, który ma wpływ na długość i jakość snu. Zwiększenie przyjmowanych ilości magnezu, witaminy B6 i wapnia pomaga zmniejszyć, a często całkowicie opanować bolesne skurcze towarzyszące zbliżającej się miesiączce.

Wieprzowina z fasolą

Jestem wegetarianinem, więc podobne porady przychodzą mi z trudem. Jednak w tym artykule zajmuję się przekazywaniem wiedzy naukowej a nie propagowaniem moich poglądów.

sposób na pms - wieprzowina z fasoląDlatego teraz przedstawię korzyści jedzenia wieprzowiny z fasolą (a także grochem, bobem i innymi strączkowymi) w okresie przedmiesiączkowym. Główną korzyścią tej potrawy jest zawartość tiaminy i ryboflawiny – witamin z grupy B. Liczne badania naukowe dowodzą, że substancje te mogą zmniejszać intensywność PMS. Badanie przeprowadzone przez Uniwersytet Massachusets – Amherst pokazało, że 1.9 miligrama tiaminy i 2.5 miligrama ryboflawiny dziennie znacząco obniża niekorzystne objawy zespołu napięć.

Szpinak

Jeśli zbliżająca się miesiączka wywołuje trądzik lub inne problem skórne, jedz więcej szpinaku.

sposób na pms - szpinakDzięki tej nowej przyjaźni dostarczysz organizmowi więcej witaminy A, która ma rewelacyjny wpływ na skórę, poziom jej nawilżenia i hamuje różne niekorzystne zjawiska w niej zachodzące. Dodatkową korzyścią jest ochrona przed promieniami UV. Szpinak jest także świetnym źródłem wapnia, który według cytowanego wcześniej badania, zmniejsza skłonność do skurczów, bólów głowy, problemów z nastrojem i napadów głodu.

Łosoś

Jeśli szukasz potrawy, która wprowadzi najwięcej korzyści za jednym zamachem, to łosoś jest tym, czego szukasz. Problemy z poziomem energii?

sposób na pms - łosośŁosoś pomoże. Stres i zaćmienia umysłowe? Szukaj rybnego i kupuj łososia. Bogaty w kwasy Omega3, łosoś jest rozwiązaniem na problemy z nastrojem i pracą mózgu. Dzięki zawartości dużej ilości witamin z grupy B, doda ci energii. Witamina D zawarta w mięsie łososia sprawi, że poradzisz sobie lepiej z napięciem i stresem.

Ciemna czekolada

sposób na pms - czekolada

Jeśli w okresie przedmiesiączkowym naturalnie zwiększa się twój apetyt na czekoladę – nie broń się przed tym. Ciemna czekolada zawiera dużo antyoksydantów, które przyspieszają krążenie i obniżają ciśnienie krwi. Zawarty w niej magnez poza wymienionymi już w tym artykule korzyściami, pomaga zwalczyć zmęczenie i skłonność do poirytowania.

Banany

Odczuwasz skurcze miesiączkowe już 2 dni przed miesiączką? Dodaj 2 banany do swojej codziennej diety w tym okresie. Wysoka zawartość potasu pomoże zmniejszyć skłonność do skurczów a jeśli już nastąpią, będą mniej bolesne.

sposób na pms - banany Dobrym źródłem potasu są również wymienione wcześniej strączkowe, oraz niewymienione: słodkie ziemniaki (zwykłe też są niezłe), pomidory i arbuzy.

Mleko

Przygotowując materiały do dzisiejszego artykułu natrafiłem na rozrzucone w różnych miejscach sieci informacje, jakoby szklanka mleka dziennie miała zredukować efekt PMS. Spodziewam się, że autorzy tych informacji przez nieuwagę zapomnieli dodać, że chodzi oczywiście o mleko ludzkie. Z czym być może mógłbym się zgodzić, bo rzeczywiście – skład mleka ludzkiego daje szansę na taki efekt. 
To oczywiście ironia, bo wiem, że chodzi o mleko krowie, którego należy zdecydowanie unikać – i to nie tylko w dniach przed okresem. 
Naukowcy są zgodni co do tego, że za PMS odpowiada rozchwianie hormonalne. Najlepszym sposobem na jego pogłębienie jest wprowadzenie do organizmu mnóstwa toksyn, które dodatkowo zaburzą pracę organizmu, oraz enzymów pochodzenia obcego – jak np. kazeiny – obecnej w krowim mleku.
Dzięki temu zafundujesz sobie nie tylko jeszcze większy problem z samopoczuciem, ale dodatkowo na twojej buzi pojawią się przeróżne ozdoby i upiększenia. A wiadomo, że nic nie działa na zirytowaną kobietę tak, jak nowy pryszcz na policzku

dieta - twój sposób na pms - mleko

Podsumowanie

Sposoby na PMS przedstawione w tym artykule nie są tylko rezultatem poszukiwań w babcinych poradnikach. Jak zauważyłaś – przy każdej potrawie przedstawiałem powody, dla których wprowadzenie jej do diety szczególnie w okresie przedmiesiączkowym może i powinno skutkować zmniejszeniem dolegliwości zwykle wtedy odczuwanych.

Jeśli masz inne kulinarne sposoby na radzenie sobie z tym trudnym problemem, podziel się nimi w komentarzu. Pewnie temat ten pojawi się jeszcze kiedyś na moim blogu i będę mógł pochwalić się wiedzą, którą się ze mną podzielisz.

Większość wiadomości w tym artykule pochodzi z organicznego bloga rodalesorganiclife.com

Skomentuj, polub, udostępnij

Spodobał Ci się mój artykuł?
Skomentuj – daj mi znać, że to interesująca treść – będę pisał więcej na ten temat
Udostępnij link do niego na swoim facebooku – niech inni też przeczytają

Nie spodobał Ci się mój artykuł?
Skomentuj – daj mi znać, że zmierzam w złym kierunku. Będę szukał innych tematów.

[mailerlite_form form_id=1]
Leszek
 

Jestem copywriterem. Pomagam ludziom w tworzeniu marketingowych opowieści. Pomagam mówić i pisać w prosty sposób. Nie komplikuj życia sobie i swoim klientom. Skorzystaj z mojej pomocy. Kiedy nie piszę, jestem ojcem i mężem, miłośnikiem życia i obserwatorem natury. Pasjonuje mnie wszystko - absolutnie wszystko.