Bieganie

Postanowienia noworoczne a rzeczywistość

Dlaczego tak się dzieje, że większość naszych noworocznych postanowień kończy się po pierwszej porażce lub nawet jeszcze przed nią? Dlaczego w grudniu jesteśmy przekonani, że teraz to już na pewno, a i tak wychodzi jak zwykle czyli w ogóle.

czytaj dalej

Lepszy trening – tylko z izotonikiem

Człowiek umie robić to, czego się nauczy. Picie w biegu nie jest czynnością naturalną dla człowieka i na pierwszych „nawodnionych” treningach możemy mieć niemały kłopot, żeby się napić a przy okazji nie polać, zakrztusić czy wyrządzić sobie jakiejś innej szkody. Pić należy niewielkimi porcjami co kilka minut (moja zasada – 2 łyki co kilometr). Ważne jest, żeby nie czekać, aż się pojawi uczucie pragnienia, bo jego obecność oznacza, że jest już za późno i organizm już się odwodnił

czytaj dalej

Być biegaczką, czy żoną biegacza

(…) początki nie były trudne, one były po prostu straszne. Jak czuje się człowiek, którego własne ciało buntuje się zanim zdoła „przebiec” 100 metrów? Co się czuje walcząc o każdy oddech, będąc wyprzedzaną przez spokojnie idącego obok mężczyznę?

czytaj dalej

Zapisz