Jak optymalizować strony dla wyszukiwarek?

Bardzo krótki artykuł na temat SEO

Co to w ogóle znaczy – optymalizować strony dla wyszukiwarek?

Zastanawiałeś się kiedyś, jak ludzie znajdują to, czego szukają w internecie? Na czym rzeczywiście polega zjawisko wyszukiwania w ogromnych czeluściach internetu treści, która będzie z dużym prawdopodobieństwem interesować czytelnika?
Jeśli myślisz, że Google (albo inna wyszukiwarka) za każdym razem przeszukuje cały internet w poszukiwaniu odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie, to jesteś w błędzie. W rzeczywistości wyszukiwarki ciągle skanują wszystkie opublikowane materiały i indeksują je. Indeksowanie oznacza, że adres każdej strony jest zapisywany w ogromnej bazie danych. Do tego adresu przypisywane są słowa-klucze, które mózg wyszukiwarki uznał za najlepiej opisujące treść tej strony. Jeśli Twoje zapytanie zawiera słowa kluczowe przypisane do jakiegoś adresu – voilea – dostajesz ten adres jako wynik wyszukiwania.
Dlatego właśnie już na etapie tworzenia swojego wpisu, strony czy całego serwisu, umieszczaj słowa kluczowe, które google uzna za rzeczywiście najlepiej opisujące publikowane przez ciebie treści.

W skrócie cały schemat wygląda tak:

 – wpisujesz słowa kluczowe do wyszukiwarki

 – wyszukiwarka sprawdza, jakie adresy internetowe są zaindeksowane z tymi słowami kluczowymi

 – otrzymujesz spis stron, które “powinny” spełniać twoje wymagania
I w tym momencie proces wcale się nie kończy.
Wyszukiwarka sprawdza, co zrobiłeś z podanymi linkami. Czy wybrałeś którąś z propozycji i czy po przejściu na wskazaną stronę zostałeś na niej, czy zaraz wróciłeś.
Jeśli zostałeś na stronie – brawo – strona na tym zyska i jej pozycja na liście wyników się poprawi.
Jeśli wyszedłeś ze strony – buuuu – wskazówka nie była dobra, co oznacza, że w przyszłości ta stona w tym wyszukiwaniu nie powinna być podawana tak wysoko.

jak optymalizować strony dla wyszukiwarek

Oczywiście to tylko przybliżenie.

Do ustalenia pozycji strony na liście wyników służy około 200 różnych czynników o różnej sile oddziaływania.
Ma to na celu ograniczenie prób wpływania na wynik poprzez stosowanie różnych trików i sztuczek, które podniosą wyniki stron bez względu na ich rzeczywistą wartość.
Co z tego wynika
Mam nadzieję, że zorientowałeś się z powyższego skróconego opisu, że najlepszą taktyką na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników jest po prostu tworzenie ciekawej treści (która zachęci czytelnika do pozostania na stronie) i używanie słów, które są bardzo charakterystyczne dla tego, o czym piszesz. Wszelka wysilona oryginalność, stosowanie wymyślnych metafor i przeintelektualizowanych porównań będzie skutkować słabym wynikiem strony.

Na przykład

Szukasz stron, które dobrze wyjaśniają problem optymalizacji stron dla wyszukiwarek. Dobrym pomysłem będzie wpisanie w wyszukiwarce frazy “jak optymalizować strony dla wyszukiwarek”.
Jeśli autor wpisu wyjaśniającego tę kwestię użył tej frazy i jego artykuł jest napisany ciekawie, przystępnym językiem i w atrakcyjnej wizualnie formie, jego pozycja będzie stale rosła.
Kiepsko poradzi sobie strona, która będzie optymalizowana na słowa kluczowe “jak oczarować elektroniczną szklaną kulę twojego czytelnika”. Metafora może i ciekawa, ale prawdopodobnie mało kto wpadnie na pomysł, by w ten sposób podejść do kwestii rozwiązania problemów z SEO.

Jak optymalizować strony dla wyszukiwarek?

Podam w tym miejscu kilka porad, które pomogą ci w zbudowaniu podstaw do dobrego pozycjonowania każdej tworzonej przez ciebie strony. Pamiętaj, że każda strona, każdy wpis na blogu i strona przedmiotu w sklepie internetowym są dla googla odrębnymi wpisami w indeksie. Podane poniżej zasady stosuj zawsze od zupełnych podstaw.

  • wybierz słowo kluczowe (bądź kilka słów), które jest charakterystyczne dla wpisu i stanowi jego esencję
  • koniecznie użyj wybranego słowa, lub frazy w tytule swojej strony lub wpisu (dzięki temu pojawi się również w jego adresie)
  • wybranego słowa lub frazy użyj także w nagłówku, albo dwóch na stronie
  • zainstaluj na swoim blogu wtyczkę Yoast SEO – dzięki niej będziesz mógł mieć wpływ na zawartość wszystkich parametrów wpisu (strony), które zostaną zaindeksowane przez Google
  • oczywiście – gdy zainstalujesz Yoast SEO – wykorzystaj jego możliwości – zielone światło to twój cel
  • zdjęcia opisuj tekstami zawierającymi słowa kluczowe
  • pisz długie posty – co najmniej 300 słów
  • nie przesadzaj z ilością słów kluczowych – niech nie powtarzają się zbyt często, bo efekt będzie słaby, czytelnicy wyczują sztuczność tekstu
  • linkuj możliwie dużo innych wpisów na swoim blogu lub na innych stronach – ważne, aby czytelnik możliwie długo po przejściu z google na twoją stronę nie wracał z powrotem na google

Skoro już wiesz, jak optymalizować strony dla wyszukiwarek, życzę Ci:
Wysokich pozycji w wyszukiwarkach i wielu czytelników Twoich wpisów !

Podziel się swoją opinią ze mną i czytelnikami w komentarzu 🙂


Skomentuj – daj mi znać, że to interesująca treść – będę pisał więcej na ten temat
Udostępnij link do wpisu na swoim facebooku – niech inni też przeczytają

Nie spodobał Ci się mój artykuł?
Skomentuj – daj mi znać, że zmierzam w złym kierunku. Będę szukał innych tematów.

Leszek
 

Jestem copywriterem. Pomagam ludziom w tworzeniu marketingowych opowieści. Pomagam mówić i pisać w prosty sposób. Nie komplikuj życia sobie i swoim klientom. Skorzystaj z mojej pomocy. Kiedy nie piszę, jestem ojcem i mężem, miłośnikiem życia i obserwatorem natury. Pasjonuje mnie wszystko - absolutnie wszystko.