Marka osobista – Promuj siebie, a nie firmę

Spis Treści

Marka osobista - promuj siebie a nie firmę
Marka osobista – promuj siebie a nie firmę

Współpracuję od wielu lat z różnymi firmami MLM. Przez większość czasu robiłem to, co wszyscy i miałem rezultaty, jakie mają wszyscy. Promowałem firmę i produkty. Każdej osobie opowiadałem, w jakiej wspaniałej firmie jestem i tak dalej – sam sobie dopowiedz, bo prawdopodobnie robisz to samo.
Dopiero od pewnego czasu coś się zmieniło. Zacząłem zarabiać, gdy zmieniłem metody. Gdy zaczęła powstawać moja marka osobista.
Przestałem dbać o interes mojej firmy (ciagle dba o niego kilkanaście tysięcy innych dystrybutorów) i zacząłem dbać o mój własny. Zacząłem tworzyć i rozwijać swoją markę osobistą. Praktycznie z dnia na dzień zacząłem notować rozwój kiedy dokonałem tej transformacji – kiedy rozpocząłem pracę nad własnym brandingiem

Co to w ogóle jest branding?

Branding to proces zarządzania i optymalizowania sposobu, w jaki pokazujesz się innym. Twoja osobista marka to sposób, w jaki pakujesz to, co dostarczasz światu. To wszystko, z czym się kojarzysz ludziom, co reprezentujesz, co definiuje Ciebie, co pozostaje ludziom w pamięci po spotkaniu z Tobą.
Przez długie lata marki kojarzone były z przedsiębiorstwami. Teraz bez problemu wymienisz wiele marek oznaczających konkretną pojedynczą osobę.
Czy tego chcesz, czy nie – również kojarzysz się ludziom z czymś.
Czas, byś zaczął mieć świadomy wpływ na swoją markę. Byś zaczął definiować swój brand.
Byś zaczął mówić ludziom kim jesteś, czym jesteś i o czym jesteś…

Marka osobista – korzyści z jej rozwoju:

  • Stajesz się ekspertem lub liderem w wybranej przez Ciebie dziedzinie. Oddzielasz się od masy bezimiennych postaci, które Cię otaczają. Dzięki temu zyskujesz prawo (i poniekąd obowiązek) do publikowania własnych treści, dzięki którym możesz modelować świat wokół siebie
  • Stajesz się osobą pożądaną, z którą ludzi chcą przebywać, do której chcą dołączać. Przestajesz uganiać się za ludźmi i zaczynasz ich do siebie przyciągać.
  • Stworzenie marki osobistej pozwala Ci zarabiać pieniądze od ludzi, BEZ WZGLĘDU na to, czy ludzie ci dołączą do Twojej firmy, czy nie.
  • Silna marka osobista UNIEZALEŻNIA Cię od firmy, z którą pracujesz. Jeśli promujesz firmę, przy każdej zmianie ludzie, którzy z Tobą nie pracują traktują Cię coraz mniej poważnie. Jeśli promujesz siebie, większość ludzi, którzy z Tobą nie pracują, nawet nie wiedzą, że coś się zmieniło.

 

Sukces w naszej branży sprowadza się do dwóch spraw:

  • stania się liderem poprzez uświadamianie im swojej wartości
  • możliwości przekazywania tej wartości światu przez marketing

Zastanów się przez chwilę:

Jaka jest twoja osobista marka w tej chwili? Jaki obraz siebie pokazujesz światu w tej chwili.
Większość ludzi zaangażowanych w MLM ma Zerowe pojęcie o tym, o czym tutaj piszę. Większość robi dokładnie coś przeciwnego do tego, co powinni robić. Zamiast promować siebie, cały czas promują firmy, co chwilę inne a później dziwią się, że ich wartość w oczach innych nie rośnie.

Jeśli tak robisz – jesteś jak telewizja Mango, która 24 godziny na dobę prezentuje reklamy. Oni chociaż zmieniają marki, o których mówią. Ile razy wszedłbyś na jakiś kanał, wiedząc, że leci tam ciągle ten sam film? A gdybyś widział, że leci tam cały czas ta sama reklama? Nie przypomina ci to czegoś? Zdjęcie profilowe z logo firmy… Zdjęcie w tle z produktami…

Masz sporo lajków? A czy przypadkiem nie ciągle od tych samych ludzi? I czy przypadkiem nie są to ludzie z Twojej firmy? Czy naprawdę na takich odwiedzających Ci zależy?

 

Ludzie, którzy dołączają do Ciebie, aby z Tobą pracować, nie dołączają dlatego, że pracujesz z jakąś firmą. Dołączają do Ciebie dlatego, że to jesteś TY!

Jeśli to dostrzeżesz i zrozumiesz, dojdziesz do słusznego wniosku.

Jedynym, co powinieneś promować, jesteś TY!

Zrozumiem, gdy się oburzysz i powiesz – no jak to, Do tej pory tak robiłem i mam jakieś rezultaty. Odpowiem – przestań to robić i zacznij mieć nie JAKIEŚ rezultaty, a właściwe, wielkie rezultaty.

Czy wiesz jaki jest powszechny pogląd o ludziach z naszej branży? Odpowiedz sobie na to pytanie w ciszy. Czy naprawdę chcesz dokładać się do tego, żeby on właśnie taki był? Czy to nie właśnie dlatego wszyscy uciekają od marketerów, bo pewnie jak tylko dadzą się podejść, to zaraz zacznie się “przerwa na reklamę”?

Wyróżnij się, zamiast upodabniać do innych!

Zamiast stawać się taki, jak wszyscy, skoncentruj się na tym, by się różnić od wszystkich. Pomyśl… Jest mnóstwo, tysiące firm MLM na świecie. W Twojej firmie są tysiące dystrybutorów takich jak ty. Dlaczego ktoś miałby dołączyć do Ciebie. Czy rzeczywiście tylko dlatego, że byłeś pierwszy?
Czy nie lepiej na tle tej masy takich samych, krzyczących to samo ludzi, wyróżnić się czymś, co sprawi, że ludzie będą wybierać właśnie Ciebie?

Smutna wiadomość:

Jeśli w tej chwili cierpisz na brak partnerów, klientów i ogólnie – pieniędzy, to przyczyną jest brak wyróżniających cię wartości, umiejętności i innych ważnych dla ludzi cech, które mogłyby przyciągnąć do Ciebie. Przepraszam, że to mówię. Ale moim obowiązkiem wobec Ciebie nie jest mówienie tego, co chcesz usłyszeć, ale tego, co potrzebujesz usłyszeć. Brakuje Ci Twojej Unikalnej Wartościowej Propozycji.

 

Mam też dobrą wiadomość. Zacznij od dzisiaj działać inaczej. Dzisiaj jest pierwszy dzień reszty twojego zmienionego marketingowego życia.

Większość ludzi którzy działają w network marketingu nie ma zielonego pojęcia jak to robić dobrze. Tajemnicą sukcesu jest to, że aby być lepszym od nich, wcale nie musisz być ekspertem. Wystarczy, że będziesz minimalnie lepszy od nich.

Wystarczy, że zdobędziesz podstawowe umiejętności właściwego brandowania siebie.

Do tej pory miałeś wymówkę – nie wiedziałeś.
Po tym spotkaniu już tej wymówki nie będziesz jej mieć.

 

Trzy podstawowe zasady tworzenia własnej marki:

Zdefiniuj obszar swoich kompetencji – powiedz światu, na czym się znasz i zacznij to udowadniać.

Nie może to być bardzo szeroka dziedzina. Prawdopodobnie będziesz chcieć dotrzeć do możliwie wielu odbiorców i jako sposób na to potraktujesz możliwie najszerszy zakres tematów. Właściwe myślenie, to dążenie do bycia specjalistą od wąskiego przedziału tematów. Mniejsza ilość bardziej lojalnych klientów zawsze jest lepsza niż mnóstwo nielojalnych, okazjonalnych gości.
Copywrtiter, specjalista od przemówień publicznych – im wężej, tym lepiej.
Co lubisz najbardziej, co cię najbardziej pasjonuje, rozpala w tobie ogień?
Robisz tak i nie wszyscy do Ciebie dołączają? Brawo! Jesteś na dobrej drodze. Dopiero na pewnym poziomie zaangażowania zaczynasz dostarczać ludziom powodów do akceptacji lub odrzucenia. Dopóki operujesz na dużym poziomie ogólności, twoje słowa nie robią na nikim wrażenia. Kiedy zaczniesz część ludzi do siebie zniechęcać, drugą część przyciągniesz mocniej.
Zdefiniuj wartościową propozycję, którą masz dla ludzi, których przyciągasz.
Uczę ludzi, jak działać w online network marketingu, aby zaczęli osiągać sukcesy.

Zacznij tworzyć swój przekaz.

Zacznij uprawiać Content Marketing. Stawaj się zaufanym źródłem informacji. Nie umieszczaj w swoim przekazie informacji dla ludzi z Twojej firmy. W ten sposób staniesz się atrakcyjny dla ludzi z innych firm i ludzi wstępnie nie zainteresowanych twoją ofertą.
Zacznij publikować codziennie. Buduj swoją publiczność. Zacznij od wpisów. Z czasem nadawaj wideo.
Nie martw się jakością, nie martw się odbiorem.
– cokolwiek robisz, musi to być spójne z Tobą.
– unikaj spraw kontrowersyjnych – religii, polityki, seksu itp.
– ILT – invest, learn, teach – zdobądź wiedzę, naucz się jej, przekaż ją swoim odbiorcom
Nie musisz tworzyć wszystkiego od podstaw. Pamiętaj tylko, aby powiedzieć, że informację wziałeś od autora.
– jeśli koniecznie chcesz mówić o swojej firmie i jej produktach, nie wymieniaj ich cech, tylko efekty, które uzyskałeś na skutek ich stosowania. Twórz zainteresowanie.
– mów możliwie dużo o sobie. Jesteś wesoły? Bądź wesoły. Nie zmieniaj się dla ludzi. Nie zakładaj masek, Nie bądź hipokrytą.

Bądź konsekwentny i powtarzalny wszędzie, gdzie się pojawiasz.

Znajdź jedno medium, które będzie stanowić Twoje centrum dowodzenia. Najlepiej, aby to był Twój blog. Dlaczego? Bo na blogu jesteś najbardziej niezależny. Zarezerwuj swoją domenę i później we wszystkich mediach społecznościowych używaj tej samej marki – tego samego brandu.
Używaj profesjonalnych zdjęć. Nie znaczy to, że masz zatrudnić profesjonalnego fotografa, chodzi o to, aby zdjęcie było wysokiej jakości, na jednolitym tle, bez fragmentów innych osób i innych mistrzów drugiego planu. Używaj tego samego zdjęcia na wszystkich platformach. Bądź rozpoznawalny. Możliwie szybko pomyśl o logo. Na początek przygotuj je samodzielnie, ale pomyśl o tym, by możliwie szybko zamówić je u profesjonalnego grafika.

Twoja marka osobista zyska, gdy zaczniesz korzystać z narzędzi takich jak:

canva.com,
fiverr.com