Jak pisać teksty reklamowe – czyli copywriting dla każdego

Dzisiejszy wpis ma jeden prosty cel – ma zrobić z ciebie lepszego sprzedawcę poprzez to, że nauczy cię, jak pisać teksty reklamowe. Jeśli czujesz, że twoje działania sprzedażowe (czy to w Internecie, czy poza nim) nie odzwierciedlają poczynionych nakładów, to prawdopodobnie mogę ci pomóc. Na początek jednak chciałbym przedstawić ci kilka ważnych spraw:

 
Jak pisać teksty reklamowej - copywriting dla początkujących

Jak pisać teksty reklamowej – copywriting dla początkujących

Po pierwsze – już dzisiaj zostaniesz lepszym sprzedawcą, marketerem, konsultantem, mówcą. Będziesz przekonywać ludzi lepiej niż kiedykolwiek dotąd. Tak – po prostu oglądając ten film i wykonując proste ćwiczenie, poczujesz, że wszystko nagle zaczyna wskakiwać na swoje miejsce i zamglony obraz, który prześladował cię w snach, staje się klarowny i czysty. 

Po drugie – chcę, żebyś wiedział, że to, że do tej pory nie odniosłeś sukcesu, lub też twój sukces nie satysfakcjonuje cię – nie jest twoją winą. Jesteś tutaj, więc masz świadomość faktu, że nie wszystko idzie tak, jak powinno iść, tylko nikt ci nie powiedział, jaki powinien być ten następny krok i jak go wykonać. Nie wiń się więc za to, że ktoś pokazał ci cel, ale nie wyjaśnił, jak go osiągnąć. Jeszcze dzisiaj sporo się wyjaśni.

Po trzecie – pewnie nie raz przemknęło ci przez myśl – już jest za późno na rozpoczęcie dobrego biznesu. Wszystkie dobre miejsca są już zajęte. Wszystkie dające zarobić okazje już się wyczerpały a nawet fajne miejsca pracy są już obsadzone. Jestem tu po to, aby powiedzieć ci, że jak najbardziej możesz uruchomić swój biznes i nic nie jest w stanie zabronić ci odnieść sukces. Jakiś tam pociąg pewnie odjechał, ale codziennie przyjeżdżają i odjeżdżają nowe – pełne nowych możliwości i dające dużą szansę na życiowy sukces. Rynek nie jest i chyba nigdy nie będzie nasycony. Nie musisz obawiać się o swoją finansową przyszłość i martwić tym, że nie masz odłożonych pieniędzy na swoją emeryturę. Stajesz dzisiaj przed szansą finansowego odbicia się i odzyskania utraconych pieniędzy i nadania sensu pozornie straconemu czasowi.

Po czwarte – być może się zastanawiasz i skrycie podejrzewasz wszystkich, którym się udało, że dysponują jakąś tajemną wiedzą. Jakąś szczególną umiejętnością, która ciągle przed tobą jest ukryta. Tak. Jest taka wiedza i dzisiaj zostanie przed tobą odkryta! Ta wiedza to informacje, które jeszcze dzisiaj zostaną ci przekazane.

Po piąte i ostatnie – po zakończeniu albo jeszcze w trakcie tego projektu będziesz mógł z podniesioną twarzą spojrzeć w oczy wszystkim, którzy z niedowierzaniem albo nawet pogardą przyglądali się twoim próbom i mówili – weź się do normalnej roboty – nic z tego nie będzie – kto to widział, żeby zarabiać w Internecie… Spojrzysz na nich z góry i zapytasz – i co – cieniasy?

Tajemnica sukcesu

Co więc jest tą wielką tajemnicą, którą tak głęboko skrywa przez tobą świat i przez którą nie wszystko udaje ci się tak, jak byś chciał? Co sprawia, że inni sprzedają więcej, szybciej – zarabiają więcej, zdobywają więcej poleconych?

Tą tajemnicą jest:

umiejętność wpływania na skuteczność twojej oferty

– w marketingu nazywa się ją konwersją i oznacza ona stosunek liczby osób które decydują się na zakup do ogólnej liczby odbierających twoją ofertę, odwiedzających twoją stronę itd.

W marketingu bespośrednim uznaje się, że 2% konwersja to dobry wynik. Pomyśl o tym przez chwilę – jeśli 2 osoby na 100, które odwiedzą twoją stronę dokona zakupu, oznacza to dobry wynik. A co by było, gdyby tę konwersję podnieść dwukrotnie, czterokrotnie, dziesięciokrotnie a nawet więcej? Jeśli 25% kupi to i tak ciągle oznacza, że 75% twoich potencjalnych klientów ciągle jest tylko potencjalnymi klientami. Ale ty zarabiasz wtedy ponad 10 razy więcej niż obecnie, albo w ogóle zaczynasz zarabiać.

Co będzie kiedy twoje dochody zwiększą się kilka razy? Rzucisz pracę na etacie? Spłacisz długi? Pojedziesz na wymarzone wakacje? A może zdecydujesz, że wreszcie możesz pracować jak chcesz, kiedy chcesz i (co może najważniejsze) z kim chcesz…

I tym się właśnie zajmiemy w tym projekcie:

zwiększeniem zysków poprzez zwiększenie konwersji

A dzisiejsza prezentacja – jak pisać teksty sprzedażowe – nauczy cię dobierania właściwych słów i dostarczania ich do właściwych ludzi we właściwej kolejności i we właściwym czasie.

Żeby to osiągnąć, trzeba robić jedną, bardzo ważną rzecz – pisać swoje oferty z punktu widzenia swoich klientów. Utożsamiać się z nimi i wczuwać w ich życie tak, jakby się je z nimi spędzało.

Blair Warren twierdzi, że „Ludzie zrobią wszystko dla kogoś kto urealni ich marzenia, usprawiedliwi ich porażki, osłabi ich lęki, potwierdzi ich podejrzenia i pomoże im rzucać kamieniami w ich wrogów”. W tym jednym zdaniu zawartych jest 5 motywatorów emocjonalnych wartych przeanalizowania.

5 motywatorów emocjonalnych

Numer 1 – urealnij ich marzenia – jak się czujesz, gdy ktoś wspiera cię w osiąganiu twoich marzeń i głośno wypowiada to, co widzisz w swoich wizjach, do czego dążysz. A gdy jeszcze mówi ci jak, a nawet pomaga ci to osiągnąć? Czy nie czujesz się dostrzeżony, usłyszany, doceniony? Pewnie, że tak.

Numer 2 – usprawiedliw ich porażki – jak się czujesz, gdy ktoś zdejmie z ciebie odpowiedzialność za popełnione błędy? Gdy powie – wiesz co, dziwiłem się, że próbujesz to robić, bo to było niemożliwe do zrobienia. To w ogóle cud, że udało ci się osiągnąć tak wiele. I nie mówi tego, ktoś, kto ci źle życzy, ale ktoś, kto rzeczywiście rozumie twoje wysiłki i zna się na tym, o czym mówi. Dobrze jest poczuć ulgę i zdjąć z siebie trochę zażenowania i wstydu, prawda?

Numer 3 – osłab ich lęki – instynktownie lgniemy do tych, którzy zwiększają nasze poczucie bezpieczeństwa. Ciągle gdzieś w głębi nas tkwi małe dziecko, któremu przyśnił się koszmar i które szuka uspokajającej ręki kochającego rodzica.

Numer 4 – potwierdź ich podejrzenia. Czyż to nie super uczucie, kiedy nagle ktoś potwierdzi twoje podejrzenia? Zawsze wiedziałeś, ale nie mogłeś udowodnić a teraz proszę – ktoś inny też to wie i głośno o tym mówi. Wiedziałem, wiedziałem – a nie mówiłem?

Numer 5 – pomóż im rzucać kamieniami w ich wrogów. Drastyczne – ale prawdziwe. Podświadomie chcemy przynależeć do plemienia i cieszymy się z każdego sojusznika, który pomoże nam pokonać wspólnego wroga. Często zmienia się i plemię i wróg ale skłonność do szukania sojuszników, którzy pomogą nam triumfować nad przeciwnikami jest w nas zakodowana.

Silne narzędzia

Wymieniłem wszystkie 5 motywatorów emocjonalnych. To bardzo silne narzędzia – używaj ich świadomie i ostrożnie bo powinny to być podstawowe narzędzia twojej codziennej pracy marketingowej.

Pomyśl teraz, jak na ciebie wpłynęła moja prezentacja. Jeśli uważasz, że na ciebie nie działają, to cofnij się teraz tekstu zaczynającego się obok filmu i przypomnij sobie co czułeś czytając od momentu „na początek chcę ci przekazać kilka ważnych spraw – po pierwsze…

To jest właśnie tekst reklamowy – czy teraz widzisz jak pisać teksty reklamowe?

Ściągnij sobie teraz plik formularza, który przygotowałem dla ciebie, abyś mógł zrobić proste ćwiczenie i na koniec krzyknąć – Eureka: http://leszekbuczak.pl/img/jaksprzedawac.zip 

Wydrukuj ściągnięty formularz (pdf) lub otwórz w edytorze (docx) i w puste pola wpisz teksty, które będą pasować do twojego rynku. Tak, to jest takie proste.

Zasada jest prosta i jej realizacja też nie powinna być trudna

W dzisiejszej prezentacji właśnie to zrobiłem. Autorem tego tekstu jest najlepiej opłacany na świecie copywriter – Ray Edwards. Wziąłem jego najskuteczniejszy tekst sprzedażowy i dopasowałem do naszych potrzeb. Od tej pory w ten sposób pisz każdy tekst, którego celem jest sprzedaż lub przekonanie kogokolwiek do czegokolwiek.

No już – zaczynaj.

W następnym nagraniu omówię z tobą kolejną rzecz, którą musimy dopracować.

Ale wiem, że już to czujesz. Że już zaczynasz rozumieć, o co chodzi. Nie krępuj się, sprzedawaj !

Jeśli podobają Ci się moje wpisy i chciałbyś, abym informował Cię na bieżąco o tym, że na moim blogu wydarzyło się coś nowego – skorzystaj z poniższego formularza i dopisz się do listy subskrypcyjnej.  Zapraszam

Leszek
 

Jestem copywriterem. Pomagam ludziom w mówieniu i pisaniu w możliwie prosty sposób tego, co oni często niepotrzebnie komplikują. Pomogę Ci dotrzeć do Twojego klienta.
Kiedy nie piszę, jestem ojcem i mężem.
Pasjonują mnie wszystkie 3 moje zajęcia.
Niesamowicie kocham życie :)